FÖRBANNAD.

Situation 1:
På jobbet. En gammal jobbarkompis kom in och sa "Men guuud vad du har blivit smal!". Jag gjorde någon bortfarklaring; "Nej nej", tittade ner i golvet, och kom inte på vad jag skulle säga. Sedan frågade hon vad jag hade gjort, om jag tränade, och jag bara "jaa, jag cyklar rätt mycket nu!", och hon verkade ganska nöjd över det svaret.

Situation 2:
Mötte en av min pappas bekanta idag. Han bara glodde på mig. Kollade på mig, verkligen synade mig uppifrån och ner. Såg förvånad ut och utbrast: "Det finns ju ingenting kvar av dig!", jag bara; "jojo" och tittade ner i marken. "Hur mycket har du magrat av egentligen?!", jag svarade; "Jag har bara tränat lite mer än vanligt..." ><

Situation 3:
Sa till min far att jag borde träna upp mig mer i bänken (jag har tagit runt 55 kg, men nu skulle jag nog knappt klara 40 kg) och sa att han och jag fick träna mer tillsammans. Han bara "Det är inte konstigt att du inte är så stark, eftersom du är smal som en sticka!".

ALLT DETTA PÅ SAMMA DAG. Jag blir så jävla förbanand att det anses vara helt OK att säga till en person som lever nyttigare än innan, tränar och äter inte skräpmat att "DU HAR MAGRAT AV!". Skulle jag säga till en person som har gått upp 15 kg i vikt att "DU HAR TJOCKNAT TILL!" så skulle det bli ett jäääääävla liv.

Vad anser ni?

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är nog för att vara för fet är känsligare än att vara för smal, och orden "fet" och "tjock" tar folk mkt negativt, och att vara smal är något de flesta (inte alla!) eftersträvar, så därför känns det inte lika taskigt att säga "vad smal du har blivit!" som "Har du gått upp i vikt?"

Du ska bara ta det som en komplimang och ett bevis på att ditt hårda arbete har lönat sig;)

Hoppas detta hjälpte dig lite:)

2011-07-14 @ 22:00:07
Postat av: Ellenora

En liten fråga bara, hur lång är du?

2011-07-15 @ 01:37:37
Postat av: *

haha sånt är så galet jobbigt, Men man får väl ta det som en komplimang! Värsta är när folk säger "smal som en sticka, det finns inget kvar av dig" är att det finns så många som är så mycket smalare, onödiga kommentarer tycker jag! Men ändå kul att de märker skillnad ju ;) good work girl!

2011-07-15 @ 09:23:06
URL: http://peeerfekt.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Du är så otroligt gyrm! Jag har följt din blogg sen maj och den har gett mig väldigt mycket av den motivationen jag har idag. Ta inte åt dig av deras kommentarer, du har haft viljan och disiplinen att säga nej till saker som inte är bra för din kropp! Tack för inspirationen och mattipsen! Kram Kamilla

2011-07-15 @ 17:48:37
Postat av: ana

Men jag undrar bara, vrför blir du inte glad? Att folk ser det visar bara att det är värt det, du får ju resultat.

2011-07-22 @ 22:16:17
URL: http://mywaytoselfcontrol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0