I MIN MATLÅDA - PROTEINPANNKAKOR.

Idag i matlådan har jag med mig proteinpannkakor! Så himmelsk goda. Skillnaden mellan dessa och vanliga? Jag anser att "vanliga mjölpannkakor" är efterrätter. Därför har jag hittat ett bra recept på "matigare hälsopannkakor", nämligen att man byter ut mer än halva vetemjölet till grahamsmjöl och så blandar jag i proteinpulver, som är gjort för att ha i matlagning. SMARRIGT blir det. Skillnaden på smaken mellan mjölpannkakor och dessa är inte stor, men jag tror att jag tycker att mina hälsopannkakor är godare eftersom jag vet att de är nyttigare. Till pannkakorna kommer jag byta ut socker, grädde och sylten (USCH, sockerbomber, blir illamående bara av att tänka på det! Som sagt, det passar till desserter...) till naturell mini-keso, banan och melon. Ååååååh lunchen idag kommer bli helt SAGOLIK. Och man kommer bli mätt. Med vitt mjöl och socker vill man bara ha mer och mer. Med hälsoplättar och keso/banon/melon på så kommer man bli mätt snabbare. Och då får jag i mig mindre kolhydrater.


Mitt tänkande angående kolhydratbomber; t.ex. smörgåsar ÄR att om jag tar en smörgås med keso+banan på får jag i mig mindre kolhydrater än om jag skulle ta tre smörgåsar med bara smör på, trots att jag bli lika mätt. Och så är det godare med nyttigt pålägg på ;) Keso+banan innehåller dessutom bättre med näring, fibrer, proteiner och fetter än vad vanligt smör gör. NAJS.
Ska ladda upp en bild på mina pannkakor! När tid finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0