ORTOREXI

För tre veckor sedan läste jag om en artikel i SOLO om Ortorexi. Och vad jag blev träffad. Jag har läst på om Ortorexi.. Och jaa.. Det finns ingen tvekan om att jag har eller är på god väg att få det. Följande text är hämtad från www.medivia.se/AN/ortorexi.htm


Symtomen för Ortorexi är de samma som vid anorexia nervosa, med den skillnaden att ortorektikern är normalviktig och ser snarare hälsosam än sjuk ut. Att synda i dagens samhälle, det betyder för de flesta att man ätit glass, kakor, bakelser eller något liknande smaskikt med stort innehåll av fett och socker. Motsatsen, att äta nyttigt, det är att äta fettsnålt och vegetariskt. Men det nyttiga kan slå över och bli ett tvång. Ett tvång som tar över hela livet och blir en sjukdom, ortorexi.


Kommentarer
Postat av: think thin

VILL ha den kroppen!! <3

2011-07-24 @ 18:09:18
URL: http://skinnythoughtslike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0