KALORISNÅLT MATTIPS!

Dessa wokgrönsaker hos Findus finns att köpa i 500- och 900 gr-påsar. Det innehåller runt 35 kcal/100 gr. Det finns i många smaker, så jag är säker på att det finns en smak för alla.


De är
- goda. Jag brukar ha svårt för frysta grönsaker, tycker de blir torra och tappar smak när de värms upp. Det gör inte dessa, utan de är riktigt saftiga och smarriga!
- nyttiga. Viiiisst, det är bättre och nyttigare med att äta färska grönsaker. Men tänk om man inte har tid och ork till att skära massa grönsaker? Just det, detta är perfekt för mig. Allt grönt man får i sig är bra. Jag äter så mycket färskt grönt ändå så jag kan få tillåtelse att slarva liiiiiite.
- billiga. En 500gramspåse kostar runt en tjuga och räcker ju lätt till 2-3 portioner.
- mättande. Jag brukar ångkoka dem i mikron.
Min favorit. Ska se till att det alltid finns en sådan här påse hemma när hungern smyger sig på.

Kommentarer
Postat av: *

Det är så gott! Har typ tre påsar i frysen, mums!

2011-05-26 @ 14:25:27
URL: http://peeerfekt.blogspot.com
Postat av: ana

Tack för komplimangerna! :)

Awesome blogg du har! ;o

2011-05-26 @ 17:30:52
URL: http://mywaytoselfcontrol.blogg.se/
Postat av: tw

faktiskt så är frysta grönsaker nästan nyttigare än färska för de har mer näringsämnen kvar eftersom de fryses inom ett dygn från plockning, medan "färska" grönsaker kan ligga 2-4 veckor i disken och vänta på dig :/ så känn dig inte dålig för att du hellre värmer upp frysta grönsaker :) ångkokar du dem dessutom så har de nästa ALLA näringsämnen kvar :D underbart!

2011-09-14 @ 13:02:43
URL: http://theweakness.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0